Beurs voorbereiden: hieraan moet je denken

Het is geregeld: je hebt een stand op de beurs geboekt. Maar dat is pas het begin! Er moet natuurlijk vanalles geregeld en gedaan worden wanneer het om de voorbereiding gaat. Maar waar moet je nu aan denken, en wat moet je allemaal regelen? Om het je wat gemakkelijker te maken hebben we de belangrijkste items hier voor je op een rijtje gezet.

Beurzen

1. Promotionele uitingen

Wat is een beursstand zonder promotionele uitingen? Niet alleen moet je deze laten ontwerpen, maar deze moeten vervolgens natuurlijk ook professioneel gedrukt worden. Gelukkig hoeft dit niet veel tijd in beslag te nemen. Mocht je zelf geen designer in huis hebben, dan kun je de hulp van een freelancer inschakelen die dit project in no-time voor je klaar heeft liggen. Het drukken doe je vervolgens gewoon online via Drukzo.nl. Zo heb je alles online geregeld, en kun je jezelf concentreren op andere belangrijke zaken. Drukzo heeft bovendien een uitgebreid assortiment van producten die je kunt bedrukken. Ideaal voor je beursvoorbereiding.

2. Duurzaamheid en creativiteit

Duurzaamheid wordt steeds belangrijker in ons mooie Nederland. Duurzaam beleggen, duurzaam leven, duurzaam ondernemen en dus ook duurzaam op de beurs verschijnen. Gelukkig zijn er meerdere manieren om duurzaamheid met een creatieve knipoog toe te passen. Zo kun je de promotionele materialen bijvoorbeeld op gerecycled papier drukken, maar je kan ook materialen gebruiken die later door de ontvanger gebruikt kunnen worden. Een bierviltje bijvoorbeeld! Hoe creatiever de uiting, hoe meer jouw stand opvalt en hoe groter de kans dat bezoekers van de beurs elkaar aanmoedigen om jouw stand zeker eens te bezoeken. Duurzaam, milieubewust en ook nog eens ontzettend leuk.

3. Hoog meegeef gehalte

Een beursbezoeker doet in een dag zoveel indrukken op, dat het vaak moeilijk is om een blijvende indruk achter te laten. Zodra de bezoeker de deur uitloopt kan het zijn dat hij of zij je onderneming allang vergeten is. Zorg dan ook dat je voldoende pakkende items hebt om de bezoeker mee te geven na bezoeken van je stand. Een proefflesje likeur bijvoorbeeld, een handige pen, het bedrukte bierviltje of een uniek visitekaartje of andere promotionele uiting zoals een uniek relatiegeschenk.

4. Videopresentatie

Heb je het budget en de contacten, dan is het zeker niet onverstandig om een videopresentatie te maken. Zo kunnen bezoekers direct zien wie je bent en wat je doet, terwijl jij bezig bent met gesprekken en contacten rondom de stand.

5. Uniformiteit

Zorg dat je stand en de medewerkers herkenbaar en uniform zijn. Gebruik je huisstijl om je stand vorm te geven, en zorg dat de kleding van standwerkers herkenbaar is. Zo weet de bezoekers direct wie er bij je stand hoort. Door dit lekker creatief aan te pakken zorg je ook nog dat je direct in het oog springt.