Albert Heijn wil online formule ook in België lanceren

De Nederlandse winkelketen Albert Heijn wil zijn online formule Ah.nl volgend jaar ook in België introduceren. Dat heeft de Nederlandse holding Ahold , het moederbedrijf van Albert Heijn, bekend gemaakt. De Nederlandse groep is met zijn dochtermerk Bol.com, dat twee jaar geleden werd overgenomen, al op de Belgische markt aanwezig.

Dick Boer, topman van Ahold , kondigde aan dat de volgende twee jaar een bedrag van 60 miljoen euro zal worden geïnvesteerd in de verdere ontwikkeling van de online activiteiten. Hij voegt er aan toe dat de groep met platformen zoals Bol.com, Peapod.com en Ah.nl de voorbije kwarteeuw al een pioniersrol heeft opgenomen in de online retail.

Eind dit jaar zouden de activiteiten van Ah.nl naar het noorden en zuiden van Nederland worden uitgebreid. Daarna zou de introductie op de Belgische markt volgen. Ahold zou dit jaar een online verkoop van 1,4 miljard euro realiseren. Over drie jaar moet die omzet zijn opgetrokken tot 2,5 miljard euro.

Bron: Express.be