KAS BANK gebruikt SimCorp Dimension als haar nieuwe investerings- en beheerplatform

SimCorp, een toonaangevende leverancier van oplossingen en diensten voor beleggingsbeheer aan de internationale financiële-dienstensector, en KAS BANK, een in Nederland gevestigde specialist in bewaring en beheer van effecten, kondigen vandaag een strategische overeenkomst aan die KAS BANK in staat stelt SimCorp Dimension te gebruiken als haar nieuwe platform voor investeringen en administratie. Als onderdeel van de implementatie roadmap zal SimCorp Dimension KAS BANK een sterk geautomatiseerde en uitgebreide oplossing bieden voor haar beleggingsadministratie en bewaarneming diensten aan wereldwijde institutionele beleggers. De overeenkomst stelt KAS BANK's klanten voor beleggingsadministratie ook in staat toegang te krijgen tot de front- en middle-office-functionaliteit van SimCorp Dimension in hun eigen omgeving.

Met SimCorp Dimension als kern van zijn activiteiten, zal KAS BANK backofficeprocessen optimaliseren en automatiseren om schaal mogelijk te maken, terwijl de kosten aanzienlijk worden verlaagd. Tegelijkertijd zal KAS BANK profiteren van de toegewijde, voortdurende R&D van SimCorp om ervoor te zorgen dat haar diensten in de voorhoede blijven van industriestandaarden en beste praktijken op het gebied van regelgeving. KAS BANK hanteert één platformbenadering en zal - als een van de eerste SimCorp-klanten wereldwijd - ook SimCorp Dimension gebruiken als een geïntegreerde oplossing voor custodydiensten.

Een sleutelrol van SimCorp Dimension zal bestaan in het sourcen en beheren van investeringsgegevens van de klanten van KAS BANK binnen de geïntegreerde backoffice-engine, waardoor KAS BANK een gouden gegevensbron wordt voor zijn investeringsadministratie en rapportage. Met beheer en verwerking van klant- en marktgegevens, beheer van bedrijfsacties en andere belangrijke backofficefuncties die allemaal op één centrale locatie plaatsvinden, is KAS BANK uitgerust met een efficiënte en betrouwbare oplossing voor het opschalen van zijn administratieve services. KAS BANK zal ook de volledige Client Communications-suite van SimCorp Coric inzetten voor zijn wereldwijde communicatie met klanten. Dit omvat de Web Reporter van SimCorp Coric, een zelfbedienings online rapportageportal waarmee KAS BANK klanten up-to-date informatie en on-demand toegang biedt tot tools voor analyse en datavisualisatie. De overstap naar SimCorp Coric herziet bestaande systemen over klantrapportageservices, om rapportages verder te automatiseren en de digitale mogelijkheden van de bank te verbeteren.

Sikko van Katwijk, voorzitter van de Raad van Bestuur van KAS BANK, licht toe: "De samenwerking met SimCorp is een belangrijke stap in de transformatie van onze organisatie naar een wereldwijde administratie- en bewaarbank. Omdat we blijven voldoen aan de toenemende vraag in de markt voor onze diensten, biedt deze overeenkomst ons een unieke gelegenheid om onze datagedreven diensten uit te breiden en de klanttevredenheid te vergroten, als onderdeel van onze vier strategische prioriteiten."

Klaus Holse, CEO van SimCorp, licht toe: "We zijn verheugd over de samenwerking met KAS BANK en hebben een belangrijk aandeel in de realisatie van hun strategie. Hoewel we pleiten voor interne consolidatie van beleggingsbeheer, erkent de samenwerking met KAS BANK dat er bedrijven zijn waarvan het bedrijfsmodel om verschillende redenen backofficefuncties niet intern kan ondersteunen. Met deze overeenkomst zijn deze bedrijven nu in staat om efficiënte uitbestede investeringsafhandeling te verzekeren op basis van de beste werkwijzen. " Naar verwachting zullen de eerste outsourcingclients in 2019 worden verbonden met het vernieuwde investerings- en beheerplatform van KAS BANK.