Stillfront Group AB: Stillfront lanserar öppen beta av strategispelet Conflict of Nations: Modern War(TM)

December 14, 2016

Stillfronts lanserade idag öppen beta av strategispelet "Conflict of Nations: Modern War". Spelet är utvecklat av Stillfronts studios Dorado och Bytro Labs. Conflict of Nations: Modern War(TM) är byggd på Bytros framgångsrika spelmotor Supremacy, som även ligger till grund för de framgångsrika spelen Supremacy1914 och Call of War.

Conflict of Nations: Modern War är ett strategispel med militärt tema som utspelar sig i slutet av 1900-talet och början av 2000-talet - inkluderandes 2000-talets moderna militära teknik.

Kärnan i spelet är ett engagerande realtidsstridssystem som låter spelaren få kontroll över ett befintligt land och dess armé, och låter denna strida mot andra spelare i en kamp för världsherravälde. Truppenheter flyttas på kartan i realtid, vilket medför att det ofta tar timmar att fullgöra de tilldelade uppdragen. Detta ställer i sin tur höga krav på spelarens strategiska planering och taktiska nyttjande av trupperna.

För att vinna över sina motståndare, måste varje land hanteras noggrant och utvecklas. Både forskning och byggande av infrastruktur är nycklar till att vinna spelet. Allianser och koalitioner är två andra verktyg som står till spelarens förfogande.

Jörgen Larsson, VD, Stillfront Group, kommenterar

"Conflict of Nations: Modern War är en titel som har de kännetecken som vi vet tilltalar en kategori spelare som vi känner väl och som vi har många goda erfarenheter av. Denna titel inkluderar högkvalitativa grafiska och ljudmässiga effekter, vid sidan av de rafflande strategiska elementen. Spelet passar bra in i Stillfronts PLEX-strategi, då det bidrar till att bredda vår portfölj, har en karaktär som uppmuntrar långa spelarrelationer och är byggt på vår beprövade Supremacy-motor," säger Jörgen Larsson, VD, Stillfront Group.

Nick Porsche, Managing Director och Head Producer, Dorado Games, kommenterar

"Jag är oerhört stolt över teamen på Dorado och Bytro som gjort ett fantastiskt arbete med Conflict of Nations. Vi är övertygade om att Conflict of Nations har många av de karakteristika som attraherar många spelare," säger Nick Porsche, Dorado Games.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Jörgen Larsson, VD
jorgen@stillfront.com

Sten Wranne, CFO
Phone: +46 705 851258
E-mail: sten@stillfront.com

Om Stillfront

Stillfront är en oberoende utvecklare, förläggare och distributör av digitala spel - med visionen att bli en ledande indie-spelutvecklare och förläggare. Stillfront är verksamt genom fem näst intill självständiga dotterbolag: Bytro Labs i Tyskland, Coldwood Interactive i Sverige, Power Challenge i Sverige och Storbritannien, Dorado Online Games på Malta och Simutronics i USA. Gruppens spel distribueras globalt, och har sina huvudmarknader i Sverige, Tyskland, USA och Sydamerika. För mer information, besök Stillfronts webbplats www.stillfront.com .

Utvalda Spel

Stillfronts portfölj inkluderar spel för en mängd plattformar. Unravel , utvecklat av Coldwood i samarbete med Electronic Arts, tilldelades på E3 och gamescom över 20 utmärkelser och lanserades i februari 2016. Supremacy 1914 och Call of War är krigsstrategispel utvecklade av Bytro Labs. ManagerZone är ett sportsmanagementspel som lanserades 2001. DragonRealms och GemStone IV är så kallade MUD-spel med en mycket lojal spelarbas. Lara Croft Relic Run(TM) är ett populärt mobilspel utvecklat av Simutronics.

Nasdaq First North kortnamn: SF
Certified Adviser: Avanza Bank, telefon 08-4094 2120

Denna information är sådan som Stillfront Group AB (publ) är skyldig att offentliggöra i enlighet med EU-förordningen om marknadsmissbruk. Informationen lämnades genom ovanstående kontaktpersons försorg för offentliggörande den 14 december 2016 kl 14.00 CEST.

Source: Stillfront Group AB via GlobeNewswire

HUG#2065028