Beperkt meer omzet Volkswagen verwacht ondanks dieselgate

Beperkt meer omzet Volkswagen verwacht

Over het afgelopen boekjaar komt de omzet volgens de analisten uit op 211,26 miljard euro. Dit is beperkt meer dan de omzet over 2014 toen de omzet 202,46 miljard euro bedroeg. De analisten gaan voor Volkswagen voor 2015 uit van een nettowinst van 3,62 miljard euro.

Over dit jaar wordt door het gros van de analisten, zoals gepolst door persbureau Thomson Reuters, een winst per aandeel van 9,72 euro verwacht. Op basis hiervan komt de koerswinstverhouding op 11,64 te liggen.

Per aandeel verwachten de analisten een dividend van 2,92 euro. Het dividendrendement ligt zodoende op 2,58 procent. Gemiddeld levert een aandeel in de automobielsector levert een dividendrendement van circa 1,36 procent op.

Het aandeel Volkswagen wordt door 29 analisten gevolgd. Het gemiddelde koersdoel voor het aandeel staat op 134,73 euro. Dit is 3 procent meer dan de huidige koers van 113,15 euro.

Binnen de sector automobielproducenten geven de analisten de meeste voorkeur aan Tesla Motors, Daimler en SAF-Holland. De meest recente adviezen voor de automobielproducent zijn afkomstig van Exane BNP Paribas (kopen, 138,00 euro), Nord Landesbank (houden, 97,00 euro) en UBS (kopen, 160,00 euro).

Waarderingen Volkswagen

De boekwaarde per aandeel ligt op circa 305,63 euro. Het aandeel noteert op factor 2,35 hiervan. De automobielsector noteert momenteel met een Shiller PE van 33.84. Om 13.37 koerst het aandeel 4,3 procent hoger op 108,85 euro. Dit komt neer op 5 maal het resultaat per aandeel over 2014.

Op basis van het huidige aantal uitstaande aandelen bedraagt Volkswagen's marktkapitalisatie 38,42 miljard euro.

beursgazet.be Nieuwsdienst: +31 084-0032-842
nieuws@beursgazet.be

Copyright analist.be B.V.
All rights reserved. Any redistribution, duplication or archiving prohibited. analist.be doesn't warrant the accuracy of any News Content provided and shall not be liable for any errors, inaccuracies or for any actions taken in reliance thereon.