Hanesbrands wil omzetgroei opvoeren

Hanesbrands, het bekende bedrijf in atletiekuitrusting, wil een miljard dollar aan omzetgroei stimuleren, of, anders gezegd, de totale omzet verhogen tot 7,4 miljard in 2024 van de huidige 6,25 miljard dollar.

Bovenop het doel om de omzet met $ 1 miljard te laten groeien voor het atletische merk Champion, onthulde het bedrijf vorige week ook een driejarig groeiplan tijdens een virtueel investor day-evenement. Volgens Hanesbrand zal de verkoop van Champion in het lopende jaar $ 2 miljard bedragen, en als alles volgens plan verloopt, wordt de verkoop geschat op ongeveer $ 3 miljard in 2024. Chief Executive Steve Bratspies heeft in een interview gezegd dat, laten we citeren: < / p>

"Champion is uniek gepositioneerd op het kruispunt van sportkleding en lifestyle"

Voor het geval je het nog niet wist, Champion is een 100 jaar oud merk dat, volgens Bratspies, de sportkledingbranche naar universiteitscampussen heeft gebracht en zelfs de sportbeha heeft uitgevonden. Vanwege zijn sterke erfgoed en een lange geschiedenis in zowel atletische als casual kleding, is het bedrijf optimistisch over zijn toekomstperspectieven, en laten we Steve Bratspies nogmaals citeren:

“De iconische Champion-hoodie is iets dat we zien als een toegangspoort tot categorie. De tweede keer dat klanten terugkomen nadat ze een hoodie hebben gekocht, kopen ze meer dingen. ”

De strategie van Hanesbrands omvat het stimuleren van de vraag door meer producten aan het assortiment toe te voegen, waaronder sportkleding en vrijetijdsschoenen voor zowel vrouwen als kinderen. Het driejarenplan wordt de 'Full Potential'-strategie genoemd en het zou het bedrijf $ 1,2 miljard aan totale omzetgroei (400 miljoen / jaar) moeten opleveren, inclusief $ 200 miljoen aan incrementele verkopen om de binnenkleding en het ondergoed nieuw leven in te blazen. categorie (intimi, enz.).

Meer bepaald zal Hanesbrands proberen zijn marktaandeel in de categorie ondergoed en onderkleding te verdubbelen, met jonge klanten (onder de 39 jaar). Volgens Steve Bratspies is de lancering van de Comfort Flex Fit Total Support Pouch-boxershort 2 maanden geleden de beste keuze in de toekomst, en het bedrijf is van plan om tegen 2024 iets meer dan $ 160 miljoen te besteden aan incrementele investeringen over een periode van 3 jaar. , inclusief $ 90 miljoen voor marketingdoeleinden.

Om de extra uitgaven te compenseren, zal Hanebrands werken aan initiatieven op het gebied van duurzaamheid en technologie, evenals aan kostenbesparende strategieën. Nadat het bedrijf in februari 2021 een kijkje had genomen in zijn Full Potential-programma, zijn de aandelen het afgelopen jaar met meer dan 32 procent gestegen en de afgelopen 3 maanden 4,2 procent gestegen. Bratspies zei ook dat zijn bedrijf 70 procent van zijn toeleveringsketen in handen heeft, wat een grote factor is die in zijn voordeel werkt, omdat het Hanesbrands in staat stelt om 'lenig' (exacte quote) te zijn in een post-covid-wereld en om klanten te ontmoeten en te overtreffen. vraag, zelfs het steeds veranderende klantgedrag dat is ontstaan ​​met de pandemie.

Over veranderend klantgedrag gesproken als gevolg van de covid-pandemie, dankzij de brede distributie bij retailers die ook boodschappen verkopen, heeft Hanesbrands enorm geprofiteerd van het toegenomen gebruik van ophalen in de winkel sinds 2020. Je kunt bijvoorbeeld Hanesbrands-spullen kopen bij Walmart en Target en Bratspies beschrijft de merken van zijn bedrijf als bijna een verbruiksartikel (exacte quote).

"De frequentie van ophalen is waarschijnlijk hoger dan bij andere kleding." Wells Fargo heeft Hanesbrands-aandelen na het evenement geüpgraded naar een gelijk gewicht van onderwogen, en marktanalisten noemden het nieuwe leiderschap ronduit indrukwekkend, nadat Bratspies Walmart Stores in augustus vorig jaar verliet en zich bij Hanesbrands voegde, en zei dat het bedrijf momentum en hun strategie om het model te vereenvoudigen klinkt goed.

Analisten schreven nadat Wells Fargo zijn koersdoel had verhoogd van $ 13 naar $ 20: “Na jaren van onderinvestering en slechte kapitaalallocatie heeft het nieuwe management van Hanesbrands plannen onthuld om agressief te besteden aan kernmerken om zo de organische omzet te stimuleren. groei en terugnemen van marktaandeel ”